Bugatti, farklı kaplama ve renk kombinasyonlarından yola çıkarak, sadece 1 adet ürettiği otomobillere yenisini ekliyor.
Bugatti firmasının, Bugatti Veyron olarak bilinen Veyron 16.4 modeli; dünyanın en yüksek hızına ulaşabilen (431,072 km/sa.), en fazla motor gücüne sahip (1200 bg) ve en pahalı (2.5 milyon Avro) seri üretim halindeki otomobili. Veyron, ismini, Bugatti yarış pilotu ve 24 saatlik Le Mans Yarışı'nı 1939'da kazanan Pierre Veyron'dan alır.
En Güçlü ve En Pahalı Otomobil,
Ferdinand Porsche'nin torunu dönemin Volkswagen Genel Müdürü Ferdinand Piech'in 2001 Cenevre Otomobil Fuarı'nda dünyanın en hızlı, en güçlü ve en pahalı arabasını üretmek üzere söz vermesiyle başlayan Bugatti Veyron projesi, 2003 yılında üretime hazır hale geldi.Amerika'da ilk kez 2006 yılındaki Los Angeles Uluslararası Otomobil Fuarı'nda sergilendi.
Bugatti Rekora İmza Attı,
Bugatti Veyron ile yapılan en yüksek hızı (407 km/sa.), Car and Driver dergisinin editörü Csaba Csere, Volkswagen'in Ehra-Liessen test pistinde gerçekleştirdi. Daha sonra bu yıl düzenlenen Veyron modelinin Super Sport™ versiyonu 431.072 km\h hız ile, dünya birinciliği olan S.S.C.(Shelby Super Cars) Ultimate Aero 412 modelini geçerek rekorun altına adını yazdırmıştır.
Kullanıma Göre 12 Dakikada Depo Boşalabilir,
7 vitesi olan Bugatti Veyron'un 0'dan 321,9 km/sa. hıza çıkışı; McLaren F1'in 193,1 km/sa.'ten 321,9 km/sa. hıza çıkışından daha hızlıdır. Aracın benzin deposu 100 Litreliktir. Normal kullanımda 100 Km'de yakit tüketimi 20 Litredir. Ancak araba tam güç ile sürüldügünde 100 Km'de 78 Litre benzin tüketmektedir, bu da 12 dakikada deponun boşalacağı anlamına gelmektedir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder